bE mY fAvOuRiTe PeOpLe

BlOg InI tIdAk MeNgGuNaKaN bM yaNg BeTuL,, sOrrY~

BlOg InI tIdAk MeNgGuNaKaN bM yaNg BeTuL,, sOrrY~
ku akui, kelemahan ini.. ku insafi, kekurangan ini... ku kesali, kejahilan ini...

Monday, February 4, 2013

Attention Akhwat! (Kelicikan Kaum Adam..)

dulu kan masa zaman jahiliyyah aku dulu, kaum Adam ni senang-senang je nak kacau2 aku, usha2 aku.. aku rasa macam diri aku ni murah sangat sebab diorang langsung tak segan, x malu dengan aku. yelah dengan penampilan aku yang tak mengikut syariat agama. aku jahil dan tak rasa apa yang  aku buat dan apa yang aku pakai  tu salah. tapi bila aku dah sedar dan mula mengenakan pemakaian muslimah yang mengikut syara' lain pulak yang jadi nya....

memang aku tak nafikan kalau aku berjalan2 kat luar, respon kaum adam memang berbeza. aku tak lagi di 'suitt', di kacau atau pun di kejar. hmmm rasa tenang. aman dunia tak de orang ganggu bila aku nak spend time jalan2. but apa yang aku cakap lain jadinya tu memang aku dah jangka... muslihat kaum adam. kelicikan diorg ni mmg buat aku rasa macam menyampah sesangat. memang TAK SEMUA KAUM ADAM macam tu. ye lah.. bak kata peatah jatuh nila setitik, rosak susu sebelanga.

kepada akhwat semua, beware tau dengan kelicikan SESETENGAH kaum Adam ni. bila nampak muslimah bertudung labuh, berpurdah, berniqab, pakai jubah, pakai2an mnutup aurat mula lah diorang pakai PLAN B.  nak tau apa plan b diorg nie? baca kat bawah ni... :)




  1. lalu sebelah muslimah, tiba2 istighfar dan selawat dengan niat untuk memikat. bukan sebab lillahi ta'ala.
  2. mesej/ call/ PM tanya "dah solat ke?" sedangkan dia sendiri tak solat.
  3. bagi nasihat agama sikit-sikit kasi nampak macam laki soleh.. (konon)..
  4. bila nak solat, nak ngaji, nak pergi masjid je mesti nak bagi tau.. harus ke?
  5. suruh kita tutup aurat sedangkan selalu LIKE gambar-gambar perempuan yang 'berpakaian tapi telanjang' kat fesbuk.
  6. sebelum ni tak practic beri salam 'assalamualaikum' tiba2 nak tegur muslimah baru nak pakai 'assalamualaikum'. 
hehehe.. aku dapat 6 je. kepada akhwat pulak, kalau ada kaum Adam ni yang beri salam obviously sangat sebab nak ngorat tuh tak yah je jawab. TAK WAJIB pun...tak caya? baca buku teks pengajian syariah tingkatan 5. tapi kalau dia bagi salam sebab ada urusan yang patut jawab la.... boleh bezakan. ok lah semoga kita semua sentiasa di bawah lindungan Allah. hopefully akhwat kuat dan teguh iman untuk hadapi dugaan berhadapan dengan KAUM ADAM ni. Insyaallah~ tuzkicrazyrabbitemo

No comments: