bE mY fAvOuRiTe PeOpLe

BlOg InI tIdAk MeNgGuNaKaN bM yaNg BeTuL,, sOrrY~

BlOg InI tIdAk MeNgGuNaKaN bM yaNg BeTuL,, sOrrY~
ku akui, kelemahan ini.. ku insafi, kekurangan ini... ku kesali, kejahilan ini...

Saturday, July 21, 2012

AhLaN wAsAhLaN yA rAmAdHaN


Alhamdulillah kitew sume dapat bertemu kembali dgn Ramadhan kali nie. aku kat umah skang neyh. esok balik kolej. sory yer armani sb x dpt join tarawih sekali kat kolej. :p ntah knp hari ni aq rse sebak je... menangis tbe2..

selama ni aku mensia2kan Ramadhan yg dtg. terok btol kan... sedangkan Ramadhan ni bulan umat. konflik penghijrahan aku masih dipertikaikan oleh manusia2 berhati busuk. syukur lah aku terlalu sibuk dgn kebajikan d surau. ini 1 amanah. aku ni bukannye baik pown. tp aku bukan munafik. sekurang2nye aku x perlu pk kan sgt ape yg org nk ckp. mmg aku akui dulu aku nakal. lepak dgn budak motor.. kuar malam.. n mcm2 r lgi tuh sumer. tp aku tau.. ALLAH tu yg pgang hati kita.

''wahai pemegang hati,
tetapkanlah iman ini.
lenyapkan titik titik kejahatan.
penuhi dengan cahaya kebaikan.
lindungi dari jejak syaitan''

da macam2 org ngata aku.. fitnah aku.. diorg ckp aku munafik. ah persetankan kata2 diorg! Allah tu lebih mengetahui apa yg ada d dalam n apa yg ada d luar.. mati nanti pown Allah tgk hati aku. bukan tgk kebecokan mulot diorg tuh. sabar yer Aishah.. hidup ni ibarat musafir yg mencari perhentian.. jadikan Ramadhan kali ni lebih bermakna dr yg sebelumnya.. andai ini adalah Ramadhan yg terakhir buat aku, aku berharap aku berjaya dalam pencarian Redha Mu. seandainya ini adalah Ramadhan yg terakhir buat aku.. aku akan buat yg terbaik dan sesempurna mungkin untuk merebut tempat di jannah Mu. dan seandainya ini adalah Ramadhan yg terakhir buat ku.. aku mohon Allah akan bagi petunjuk kepada keluarga aku, kawan2 aku, n setiap hati2 remaja muslim yg ingin mencari 'jalan pulang'.

No comments: