bE mY fAvOuRiTe PeOpLe

BlOg InI tIdAk MeNgGuNaKaN bM yaNg BeTuL,, sOrrY~

BlOg InI tIdAk MeNgGuNaKaN bM yaNg BeTuL,, sOrrY~
ku akui, kelemahan ini.. ku insafi, kekurangan ini... ku kesali, kejahilan ini...

Wednesday, December 26, 2012

sEdArKaN aKu Ya aLlAh..








aku dah mula rasa macam dulu balik. ya Allah kenapa aku ni lemah sangat? senang2 je nak buka hati aku untuk insan bernama lelaki?. ya Allah.. aku tak tau apa yang dia ucapkan pada aku tu sumer betul atau pun pdo'oh blaka. haaaa aku tak nak pikir pasal ni. tp benda tu dtg sendiri. ya Allah dalam hati aku ni ada satu tempat je. kalau aku dah letakkan tempat tu dengan makhluk kat mana aku nak letak Engkau ALLAH? aku sedar ni semua ujian dari Engkau. aku kena kuat.. Aishah please.. janganlah lemah sangat.

kau cakap kau nak jadi mujahidah. nak jadi mukminah yang dicintai Allah. jadi kau kena tahan nafsu dan tundukkan pandangan. memang dulu kau ngan dia penah ada rasa sayang tapi tak bermakna dia lah segala-galanya sehingga matlamat engkau untuk mencapai redha-Nya menjadi kabur sehingga kau lupa bahawa kau dalam perjalanan hijrah. takkan kau nak berpatah balik?

ya Allah aku tak nak.. biarlah orang cakap apa pun kat aku tapi tetap akan berpegang dengan janji2 ku pada  mU Ya Allah. dia mintak aku bimbing dia. tapi, mampu ke aku? kenapa dia cari aku? kenapa mesti aku yang kena bimibing dia sedangkan kat area rumah dia ada masjid, surau, orang2 surau dan ustaz2? aku tak nak dakwah ini dicemari maksiat dalam diam. ni perangkap syaitan!! aku tak nak ada prasaan yang tak spatutnya wujud dalam perjuangan dakwah ini. sedangkan aku dah bersumpah sesungguhnya setia hela nafasku, stiap tuntunan langkahku, tidurku, hidupku dan matiku hanya untuk Allah. kuat lah Aishah.. kuatlah..

kenapa engkau mesti rasa sunyi? ya Allah aku tak mau sendiri! aku lupa... bahawa Engkau sentiasa berada dekat denganku. lebih dekat dari urat leher ku.

aishah.. sampai masa jodoh engkau sampai , sejauh mana pun tetap akan bersatu. buat masa sekarang jangan pikir soal jodoh. soal cinta sedangkan Allah da tuliskan di luh Mahfuz segalanya tentang engkau. rahsia2 yg kita akan dapat. jodoh, rezeki dan ajal...


buang rasa cemburu engkau pada yang bukan hak engkau...

kenapa harus cemburu sedangkan aku dan dia tiada ikatan. aku ingin berdakwah. aku ingin menjadi muslimah lindungan Allah. aku nak mati syahid! impian aku untuk mati syahid...

#alhamdulillah... terima kasih ya Allah kerana sentiasa bersama aku. kerana tidak pernah membiarkan aku keseorangan walau dalam kadar sekelip mata... :) ya Allah.. Engkau sangat sweettt~~aishah cinta Allah...

No comments: